onsdag 11 juli 2018

Sommarstugan vid sjön


Efter att arbetshelgen nått sitt slut tog jag bussen till mina godingar. Möttes av tre glada barn och en väldigt glad man. De hade hunnit att göra en hel del under de dagar de befunnit sig i sommarstugan. Minstlillan hade blivit en hejare på att fiska med kastspö och storebror hade fiskat sin första fisk, en abborre på tre hekto. Det var så skönt att få vara hela familjen på en plats igen. Mina svärföräldrars sommarstuga är en plats jag älskar.





 Sjön bredvid stugan är magisk.



Jag efter ett morgondopp i det blå. Den svala känslan i kroppen är underbar.



Kaffe kokad på eld ute. Finns nästan inget bättre.


Söt liten hund som försöker få sig en liten mumsbit.


Bad vid den lilla stranden.



Och promenaden hem klädda i badrockar.


En båttur på Njasaken, en liten sjö intill i Robins morfars båt.



En holk för sjöfåglar satt på ett träd intill vattnet. Dock utan hyresgäster.




Hittade några karthjortron.


Efter disken fick minstlillan sig ett bad då det fanns varmt vatten kvar i värmaren.


Små söta fötter på korta ben som inte riktigt når ner till pallen på dasset.


Kvällskaffe i solen på bryggan med en bra bok.



Ljuset på kvällen och natten är så fantastiskt då det är vindstilla. Tog med mig kameran då jag under natten tog mig en tripp till dasset.





Frukost.



Lek vid bryggan och solglittret.



Nu är vi hemma igen i Skogshägna, men vi hoppas på att vi kan åka tillbaka hit i sommar. Jag har två och en halv arbetsdagar kvar, sedan har jag en efterlängtad semester. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar