tisdag 7 maj 2019

En helg i ro


I detta rum fick jag sova i en natt. Blev helt tagen av det vackra ljuset som fyllde upp hela rummet då jag klev in hit under eftermiddagen. Vilket underbart fönster i detta hus med skogen, åkrarna och en lantgård till utsikt.
Jag och mina svägerskor har länge pratat och längtat efter att få åka bort tillsammans, bara vi tre, en helg. Nu blev det äntligen så. Våra trötta huvuden orkar inte med så mycket buller och stimuli så att övernatta på en plats långt ut från stan, långt från allt folkträngsel och buller kändes helt rätt. Stormyrbergets lantgård, där fann vi ro.



God frukost väntade på oss nere i huvudbyggnaden.



Tyckte väldigt mycket om ljuset och stämningen i rummet.


Vi satt och åt vår goda frukost i uterummet/växthuset.


Här kommer lite bilder från huset vi övernattade i.

 






Mina vackra, fina svägerskor.






På gården hade det just fötts en hel massa urgulliga lammungar då vi var här. Självklart var vi tvungna att vandra ner för att titta in dem. Utanför fanns en hel del med fina får som vandrade runt, eller låg och såg ut att föda vilken stund som helst.




Några lamm var helt nyfödda och kunde inte ens gå ännu.




Efter att vi gullat med lammen en lång stund gick vi på en promenad.


Jag älskar björkskogar. Så vackert så det förslår. Tänk snart är allt detta alldeles ljusgrönt.



Efter björkskogen gick vi till vandringsleden i tallskogen. Hunden på gården följde med oss.



Tänk vilken skatt för mig att få ha dessa två kvinnor i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar