fredag 24 maj 2019

Helg!


Äntligen helg! Älskade lediga helg. Robin har brandjour och vi har inga andra planer än att vara hemma.


I en väldig fart har hela min värld blivit vackert grön.


Just nu regnar det och allt blir blött och ännu grönare.


Alla olika ormbunkar är så urgulliga då de växer fram.


Tibasten blommar som aldrig förr och doftar därefter.


Små fina pärlhyacinter.


Och snacka om lycka då jag fann att en av mina absoluta favoriter börjat att blomma i dikena, hundkex.


Nu väntar helgens alla jobb och vilostunder. Ska försöka hugga tag i mina påbörjade projekt som den fina stenmur på baksidan jag börjat att gräva fram ur alla mossa som ser ut att ha svalt hela alltihop. Nu har den fått komma fram ur mossmagen och får efter många år skåda ljuset. Den är nu en del av något som sakta håller på att växa fram på vår baksida. Jag hoppas så att jag hittar orken och framför lusten att en dag genomföra hela projektet. Mer om det en helt annan gång..


Hoppas också på att i helgen hinna skura några av mina trasmattor. Ja, ja vi får väl se vad det blir med det.
Det är i alla fall morsdag på söndag och då vill jag bara göra det jag får lust till.


Fick en fin blomsterbukett av min man redan idag.



Helgen här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar