lördag 18 maj 2019

Vårlördag


Mina små plantor bärs nu ut och in, in och ut. Denna tid som jag funderar på vard i hela fridens dagar jag tänkte när jag satte dessa frön i jorden. Jag är ju inte duktig på att förodla inne. Detta bärande av de små taniga plantor som trots mina försök till att ge dem ljus inte fått tillräckligt vilket lett till dess bräcklighet. Men kul är det ändå att få följa med på resan från frö till blomma eller grönsak.




Broccolin tror jag inte att jag lyckades med alls. Måste ha gjort något fel för de är såå små och ser så hjälplösa ut. Hoppas att det går bättre ett annat år.


Mina tagetes ser fina ut tycker jag.


Basilikan med.


Älskar luktärtor. Har dock aldrig förr provat att så själv. I år är det premiär för mig. De växer på riktigt bra och jag hoppas på att få många fina underbart doftande buketter i sommar.


Krasse tycker jag också mycket om. Brukar inte förså utan endast direktså krasse. Men tänkte att det vore roligt att få dem att blomma tidigare i år så jag provade att sätta lite inne.

Det ska bli spännande att se hur de går för dessa.


Jag har haft en sådan skön hemmalördag idag. Sov först länge. Drack kaffe ute med luften full av fågelkvitter. Min man åkte iväg på en diskgolfsrunda, storebror till en kompis, jag och tjejerna tog cykeln till byns sekondhandbutik Fyndet för kidnappa två kompisar. Och tänk vi lyckades riktigt bra med det ärendet och fick hem två prima tjejer. (Att jag redan innan pratat med deras mor behöver vi ju inte förtälja..)


Fyndade också detta underbara porslin. Hade redan tidigare den assiett du ser närmast i bild och jag tycker att de gula blommorna är så fina. Nu är jag också ägare till fyra fina tallrikar med detta mönster och hela tjugo kronor fattigare.


Minstlillan tog årets premiär utomhusbad. Sicken fröjd.


Våra mysiga katter vandrar ut och in hela tiden. De ser riktigt ut att trivas med tillvaron.


Är så glad för mina egna små blommor som dessa gullvivor.


"Stal" en liten bukett skillor av min granne då vi var hos henne och gav lite matrester till hennes höns.



En bukett med mina gullvivor och lite vitsippor ställde jag i mitt och Robins sovrum. Har på min att göra lista att vårtvätta alla husets fönster. Då tänker jag också byta till sommargardiner. Men än så länge hänger dessa gröna fina kvar, men jag hoppas på att jag snart ska drabbas av "putsa fönster andan".






Många bilder på en och samma bukett. Nu ser jag fram emot ännu en solig skön dag i morgon. Ska bara sova lite först. God natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar