söndag 19 maj 2019

Sköna maj!


Maj jag älskar dig!!! Denna månad är som en dröm för mig. Allt som vaknat på nytt och börjar växa fram från det allra pyttigaste pytt till att växa fram till bländande skönhet. I år känns det också extra roligt då jag inte bara känner längtan efter att få göra saker också har orken till att göra dem. Kanske inte hela vägen, men jag känner hopp till mig själv, vilket jag inte gjort på väldigt länge.

Efter att vi varit i kyrkan och kommit hem slängde jag av mig mina strumpbyxor och begav mig ut i skogen intill vår gård. Det var helt underbart att få vandra runt i denna vårskog. Varm, doftande, grönskande och framför allt heeeelt utan irriterande surrande kryp. Om sommaren går det knappt att vandra i skogen utan att omringas och bli sönderbiten av mygg. Men nu i maj är det myggfritt. Helt magiskt skönt. Önskar att jag kunde ha som det är just nu i många fler dagar.





Med mig på min vandring gick denna lilla kisse. Han vill alltid följa med mig vart jag än går.


Sköna maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar