tisdag 18 februari 2020

Små finheter


Minstlillan fick typ världens sötaste Valentinkort av storasyrran. Sicken lycka att få mötas av en sådan kärlek det första man gör en morgon.


Jag fick denna lilla hjärtansask. Har inte riktigt bestämt mig ännu för vad jag ska ha i den, men något fint i alla fall.



Denna supersmaskiga paj möttes jag av när jag kom hem från mitt långa arbetspass i lördags. Robin hade bakat en paj med äpplen och jordgubbar.



Kolla in vilket gulligt skåp som pajfatet står på. Jag har länge belamrat vårat lilla vardagsrumsbord med diverse stoppnålar, virknålar, stickor, små saxar och ja sådant som man behöver ha nära sig då man stickar. Det har varit ett gissel både för mig och den övriga i familjen. Nu har jag införskaffat mig detta syskåp att ställa nära min fåtölj och där jag förvara många av de saker jag behöver lite nu och då.








Den röda virkade blomman är en nåldyna som man kan trä runt armen och sätta nålar på så slipper du ha dem i munnen eller liggandes på något intill där de lätt kan tappas bort. Jag som är så extremt svag för fina förpackningar blev alldeles kär då jag fann dessa fina helt orörda stoppgarn. Vackra för mig. Den lilla röda "tyglappen" som ligger under måttbandshumlan är ett nålfodral som min man tillverkade då han var liten och gav till sin mor och som hon nu i sin tur nu gett till mig.


Meeer tulpaner. Köpte en extra bukett denna vecka och lämnade till mina vårdtagare på köksborden. Hoppas att de finner lite lycka i dem. Jag finner då mycket i mina.



En gick av då jag skulle snitta om dem så den får stå i det blå skåpet i en liten kryddburk av porslin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar