söndag 2 februari 2020

Snöhattar och kaffemuggar



Det har snöat nå hiskeligt dessa sista dagar och mina snöskottarmuskler har fått skrämmas till liv och får nästan ingen vila. Mellan skottningarna har jag stickat på ett till par "Ditt och datt" halvvantar som jag tänkt ge i gåva till en vän.


Minstlillan arbetade hårt i snöstormen, medans jag skottade, med att gräva sig en snösoffa. Där tyckte hon sedan att jag och hon skulle sitta och äta vår lunch, vilket jag inte kände mig allt för sugen på. Efter en god stunds övertalning fick jag med henne på samma spår som mig att äta lunchen inomhus där inte snön yr omkring och händerna inte fryser till is om man tar ut dem ur handskarna.


Det blir allt väldigt vackert med all denna snö.



Vår lilla katt blev alldeles prickig av alla snöflingor.





Så söta små vita mössor dessa gamla blommor fått.


Min marschallhållare har fått sig en riktigt redig snöluva.


Snön har till och med yrt in över hela bron och den lilla grankottehuggande tomten som står i vår dörrkrans har fått sig snö över hela nyllet och fulla skägget. 


Inomhus har jag börjat att torka skåp och hyllplan i köket och ställa till köksprylarna. En lite småtråkig syssla, men som skapar stor tillfredsställelse.





Jag har några riktigt goa favoriter bland våra kaffemuggar, vilka du kunde skåda i dessa bilder ovan.

Nu väntar ännu en arbetsvecka framför. Det ska visst vara en väldigt solig vecka och jag ser fram emot de soliga dagarna. Måste försöka få mig ut på arbetspassets lunchrast så min hud får känna solens strålar.
Hoppas att du får en riktigt bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar