söndag 13 juli 2014

En tvättkorg över huvudet


Jag står ute och hänger dagens tvätt. Solen lyser och sommaren visar sin finaste sida. Men ändå känner jag mig inte glad. Efter att ha morrat och viftat runt med armar, händer och tvätt kring mitt huvud för att bli av med dessa eländiga bräms som surrar kring mitt huvud tar jag tillslut och häller ut den blöta tvätten, jag ännu inte hunnit hänga, på bordet vid uteplatsen och sätter tvättkorgen på huvudet. Vilken befrielse, nu tar sig i alla fall inte brämsen till ansiktet och håret längre.

Nu står jag där med tvättkorgen på huvudet och försöker så gott jag kan att hänga den resterande tvätten. Då slår det mig att min sinnesstämning och denna tvättkort på huvudet faktiskt speglar varandra rätt så bra.

Detta är en sådan dag som det inte spelar någon roll i fall det är toppen väder eller ifall regent öser ner, man är ändå inte riktigt glad. Ibland blir man så leds på allt i sin närhet och hela sig själv att det är skönt att sätta en tvättkorg på huvudet och glömma allt för en stund.

Jag borde egentligen vara glad idag. Jag vaknade upp sent i morse, tog tempen och fann att febern faktiskt krupit ner under 38 strecket och huvudvärken hade snällt lämnat mig. Nästan frisk, jippi!! Jag lämnar sängen och vandrar mig ner till köket för att möta ett stort kaos. Det är stök ööverallt. Det är inte det att min man har varit dålig på att städa under tiden jag varit sjuk, utan att vi under de senaste veckorna bara har låtit det grisa till sig mer och mer i vårt hem. Ingen har velat vara inne och städa, eller haft ork till det heller.
Jag fattar inte, hur hinner ni med i en familj där båda föräldrarna jobbar heltid? Jag jobbar halvtid och hinner knappt med någonting här hemma. Det finns just nu inte en enda vrå som är städat i detta hem..

..I och för sig hade det inte spelat någon roll i fall det skulle ha varit tipp topp eller ostädat i mitt hem, jag hade varit sur och grinig i all fall. Det bara är en sådan dag helt enkelt..

En sak som gör mig väldigt glad trots min sura inställning till livet just denna dag är ändå blå himmel och vackra blommor :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar