söndag 27 juli 2014

Stugan vid sjön

Min svärfar fiskar.
Robin fick en fin abbar. ..den ser dock mycket mindre ut på bild än vad den egentligen är..
Putte i blåbärsskogen
Jag och lillan på promenad.
Silllunch, MUMS!
Min "lill"svåger Simon.
Ja, vad ska jag säga.. Man kan inte alltid vara snygg ;-P
Sjön klockan 5 på morgonen.
 Alltså denna sjö, jag kan inte se mig less på den. Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet eller vilket väder det är, den är alltid en fröjd för ögat.

Efter att ha spenderat en fantastisk vecka vid denna sjö, är vi nu åter hemma. Jag har fotat som en galning, tror jag vet inte hur många foton jag har med endast denna sjö som enda objekt i olika dygnsskeden.
Vi lyckades åka hit just den vecka som det var som allra bäst. Det var såå underbart varmt och inte alls så farligt med mygg, bräms och knott. Vattnet var kring 24 grader varmt och jag låg i sjön stora delar av tiden.
En kväll var alldeles särskilt underbar. Svåger Simon och pappa Robin hade kommit. Vi åt middag ute vid vattnet och alla var så glada. Det var så skönt ute och barnen lekte och vi vuxna satt och pratade, drack kaffe eller jobbade på med något. Det var så trivsamt och jag önskade att kvällen aaaaldrig skulle ta slut.

..Tyvärr, som så med det mesta, så gjorde den det till slut, men jag har kvällen kvar i mitt minne. Tänk vilken fantastisk sommar vi har! Jag känner mig så enormt tacksam!




1 kommentar:

  1. Nog passar du i denna hatt, men kanske inte på en fest ;) / mor

    SvaraRadera