onsdag 30 juli 2014

Skoogsfamiljen


 Underbara familj! Jag är välsignad med att ha en väldigt stor släkt. Min pappa har åtta syskon och min mamma har fem. Vilka har gett mig en hel hög av kusiner.

På femton år har inte mammas alla syskon befunnit sig på samma fläck samtidigt tills nu. Nu kunde de äntligen samlas allihopen, dessutom kunde alla mina kusiner, förutom Signe, vara med. Helt fantastiskt.
Mina två morbröder bor i södra Sverige, vilket har gjort att jag knappt ens känner deras barn. Dessutom är jag så mycket äldre än dem så jag anar att de inte är så intresserade av en gammal tantkusin som jag måste vara ur deras synvinkel.

Det är lite läskigt att upptäcka att mina småkusiner, som det känns som just lärde sig att gå, nu är unga män och kvinnor. Huga! Ni vet den där känslan av att man vill nypa någon i kinden och säga "Men oj så stor du har blivit, sist jag såg dig sprang du runt med blöja!" Just den känslan drabbade mig vid ett antal gånger. Tack och lov lyckades jag att hålla tillbaka den och ingen kind blev drabbad av mina nyp.
Till er kusiner som läser detta blogginlägg kan jag säga att jag uppskattade att få träffa er så fantastiskt mycket! Det känns så roligt att i alla fall fått lära känna en liten bit av er.

Och till mina mostrar och morbröder (ingifta också såklart), mormor och morfar. Tänk vad jag älskar er! Jag vet inte om ni vet hur mycket ni alla betyder för mig, men jag kan låta förtälja att det är en hel del. Ni är alla en del av mig och jag önskar så mycket att jag kunde träffa er så mycket oftare.

Tacksam är ordet för denna släktträff helg.




1 kommentar: