söndag 20 juli 2014

Piladelphiaglass



 Min favoritglass är hemmagjord Philadelphiaglass. MUMS! Tragiskt nog har jag aldrig, förrän nu, gjort denna glass själv utan endast ätit den andra gjort. Det var lite bökigt med alla dessa bunkar man ska blanda de olika ingredienserna i och det blev rätt så mycket disk, men det var det värt för så OERHÖRT gott resultatet blev.

Då vi hade rört i hop hela smeten så bra var det bara det där med att ställa in den i frysen som var kvar. Jag tog den lilla springformen, skulle precis ställa in den i frysen då formen gick sönder och smeten forsade sin väg genom frysens alla hyllplan.
För det var ju självklart på hyllan längst upp i frysen jag hade tänk ställa glassen, det hade ju varit betydligt lättare om det hade varit längst ner, men så var nu inte fallet..
Jag grät, lillan grät på grund av att jag grät och storebror visste inte riktigt vad han skulle göra.


Efter att ha städat frys och golv, tog de tre kockarna en välbehövlig glasspaus.

Det gick faktiskt att rädda stora delar av smeten så det blev faktiskt en glasstårta trots allt med jordgubbar och hjortronsylt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar