torsdag 31 juli 2014

Vardagslyx


 Att få äta nygräddade våfflor med bär som sonen alldeles nyss plockat in, det är riktig vardagslyx. Alldeles här kring knutarna av vårt hus plockade han röda vinbär, smultron, hallon och blåbär. Otroligt gott tillsammans på en våffla! 

Som ni kanske märkt vid detta laget så tycker jag och mina barn mycket om att baka tillsammans. Lillen är så enormt stolt över sin alldeles egna bakbok och här om dagen bakade vi lite ur den och ur en av mina. De är så vana vid bakning vid det här laget så numera får de till och med vara med vid spisen, lillan på lite längre avstånd förstås. Självklart finns jag tätt intill hela tiden.


Hjärtana är redan uppglupade, de vart dock inte så kladdiga som de var tänk då jag inte riktigt han med att ta ut dem i tid vilket lätt händer då man har barn med i köket. De andra tänker vi bjuda kusinerna på som kommer på besök i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar