tisdag 14 april 2015

April, april!


 "Hej mitt vackra vinterland..." Nja, inge man var så sugen på, men det är bara att gilla läget. Det sista jag sa till mig själv i går innan jag gick och la mig var att nu ska jag komma i håg att ta in mina påskliljor som står på bron. Inte kom jag i håg det inte. Gissar att de inte riktigt kommer att överleva dess dåliga behandling. Frost kan de ju klara, men en hög med blötsnö vet jag inte riktigt om de pallar för.. Äsch blommor kan man ju köpa nya, värre för dem som hunnit byta till sommardäck..




Vi har verkligen fått lukt av vår kring våra trakter med endel sol, vårblommor, vårfåglar och regn istället för snö. Därför känns det extra snopet med denna snö som damp ner. Det är galet vad fort man ställer om för att nu är vintern slut och med glädje tar emot våren och så lätt luras av aprils lurighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar