måndag 20 april 2015

Vår, tussilago och frukost på säng


Vilken härlig dag! Älskar lillans blonda hår som lyser i solen. Efter att hon badat vill hon alltid numera sova med flätor för att få lockigt hår vilket gör att det blir lite extra flygigt och fluffigt.

Förutom att jag känner mig lite värdelös dessa dagar som inte orkar göra något kroppsarbete, som att kratta, hacka i snön som fortfarande ligger kvar eller hjälpa maken med att byta däck på bilen. Jag får ont i kroppen för ingenting. Ja förutom det så älskar jag denna dag och detta början på våren och massor av ledig tid tillsammans med min familj. Detta är nämligen första dagen av makens ledighet, vilket känns såå bra. Barnen har fått sommarlov och jag hoppas att vi får njuta av att ledigheten.

Lillan vaknade halv sju och kom till min säng, håller sitt ansikte en centimeter från mitt och säger; "Mamma, vi skulle ju göra frukost på säng i dag!"  "Jo", muttrar jag, "men inte riktigt än" (hade tänkt att vi skulle få en liiite längre sovmorgon). "Åååh inte än och inte än, alltid inte än", muttrar lillan till svar. En halvtimma senare stod vi nere i köket och fixade med en liten frukostbricka.


 Det kommer säkert att vara väldigt härligt att nu i natt få sova i denna säng full med brödsmulor.. Men mysigt att äta i sängen det var det och vi satt där länge.

Jag och barnen drog lite senare på dagen i väg för att plocka lite tussilago.


 Åh tänk vilken fröjd, jag har hängt tvätt ute för första gången i år. Nu är jag bra lycklig :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar