onsdag 8 april 2015

Blandad med oro och längtan


Bebisen är beräknad att födas i slutet på denna månad. Det känns lite smått overkligt. Storebror är född på beräknad dag och lillasyster gick jag över nio dagar med. Har absolut ingen aning när denna lilla parvel tänker sig "komma ut". Gissar att det säkerligen kommer att bli i början på maj, men nu står ändå barnens väskor packade i fall att. Det känns skönt att veta att de finns där, ett sätt att bearbeta det som snart skall komma.

Efter en natt med mer än vanligt värk i höfterna, fogarna och med armar som ständigt domnar bort och ledvärk i händerna känner jag att det skulle vara rätt så skönt i fall tiden fram till bebisen kommer att gå rätt så fort.
Samtidigt som jag vet ju att när den väl kommer ut så har jag också det jag gör. Vet väldigt väl vad jag har just nu, inte vad som kommer att komma, det kan jag ju bara gissa mig till. Så det är med blandade känslor jag räknar ner de dagar som är kvar. Stor glädje och längtan förstås, men också med oro.



1 kommentar:

  1. Nu och framöver så vilar du, den familj du har och den lilla nya medlemmen som kommer i Guds goda, barmhärtiga och kärleksfulla händer. /stor kram

    SvaraRadera