torsdag 23 april 2015

Hurra för födelsedagsbarnet, kolakakor och bebismage



Hipp, hurra det är min lillebrors 30 årsdag idag!! Till hans ära bakade jag lite mumsiga kolakakor idag. (Sitter och knaprar på en just nu faktiskt.) Nu bor ju min bror strax utanför Göteborg såå det är aningens svårt att bjuda honom på dem. Det är väl tanken som räknas, eller hur!?

Underbaraclara tipsade för ett tag sedan om en blogg som jag börjat att följa; Queen of kammebornia. En helt underbar blogg som gör mig glad. Där hittade jag receptet på dessa kakor och hon gjorde mig så inspirerad till att baka dem. Supergoda och lätta att göra. Att lägga dem i en fin burk efter att de svalnat stod med i receptet. Vilket jag ju förstås måste följa. Tog en av mina finaste.


Nu till en annan sak.
Jag vill inte riktigt att bebisen ska komma ut ännu, men jag börjar på att bli aningens leds på denna runda mage. Den är lixom rätt så mycket i vägen. Längtar så mycket efter att få krama min man ordentligt utan att måste stå i någon slags sned vinkel så att inte magen ska vara i vägen. Jag brukar också, helt utan med vilje förstås, råka slåss och knuffa Robin med den.

MEN det finns mycket bra med magen också. Människor blir som så glada över att se den man hittar lätt något att prata om. Den är perfekt som stöd eller bord för morgonkaffet. Dock går det inte att släppa taget om koppen för bebisen kan lätt få för sig att vilja sparka till den, vilket förstås leder till ett eländigt förtret..





OCH inte att förglömma, den ger ju en sådan otroligt fin skugga;



Rund är den minsann :-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar