fredag 9 oktober 2015

Första frosten








Frost, det är något magiskt över frost. Så fascinerande vackert. Vi har haft några riktigt kalla mornar här i Skogshägna. Utomhus är hela världen alldeles gnistrande vit. Får bita mig i läppen och riktigt spjärna emot för att inte bara strunta i allt där hemma och grabba tag i kameran och bege mig ut och hänge mig helt åt allt det vackra.

Hade tänkt skriva ett längre inlägg, men nu känns huvudet helt tomt så jag får återkomma en annan dag. Ska nu istället göra mig lite fika och sätta mig i soffan och njuta av lugnet och se på Skavlan. Ikväll är jag så bortskämd och ska mumsa av min svågers egenbakade bröd och egenkokta saft. Då jag själv är så dålig på att baka bröd är det en riktigt lycka att andra är det och som sedan bjur till mig.



1 kommentar: