fredag 2 oktober 2015

Höstlövspyssel

Blir alldeles pillemarisk i kroppen av sådant väder som det är här i Skogshägna idag. Det blåser som rackarn, solen lyser, helt plötsligt kommer det en liten regnskur för att sedan återgå till sol igen. Jag är kanske lite knasig, men jag är helt tokig i blåst. Tycker att det är så befriande att få vandra runt i.
På förmiddagens promenad plockade jag lite vackra höstblad. Några till barnen att pyssla med och några för mig att pyssla med.


Gjorde en liten rosenbukett av fina lönnlöv. Det är typ det busenklaste pysslet och blir ett sådant fint resultat. (Det har börjat klia under vigselringarna, därav att jag inte har på mig dem här på bilden.) 


Storebror kom förbi och ville vara med på ett kort.


Alla kort blir så fina direkt det finns lite höstblad med. De ger så fina färger. Barnens pyssel var väldigt uppskattat och de var inte ett enda gnäll i det Marksénska huset i Skogshägna i en lång härlig stund. Barnen limmade, lackade och pysslade. Som limm/lack, hade jag blandat trälim med lite vatten och de fick pensla på både framsidan och baksidan av bladen. På baksidan, för att det skulle fästa på pappret. På framsidan för att bladen ska få glans och hålla bättre.

1 kommentar:

  1. Måste få en lönnlövsroserkurs av dej/er nån gång. Vi har ju faktiskt egen lönn på gården, i och för sig rätt liten än. Det blir så vackert och ser rätt komplicerat ut.
    Vilka fina hösthälsningar.

    SvaraRadera