måndag 5 oktober 2015

Ute på promenad


Tänker att ni kanske ledsnar på alla Skogshägnabilder så nu får ni hänga med på ännu en promenad. Det finns så mycket fint ute i krokarna av vårt samhälle och så här om hösten är det ju lite extra vackert. Många av er som bott eller bor i dessa trakter kan nog känna igen varje liten del av dessa bilder. Häng med vet jag;


Nu plockas det äpplen av bara den i äppelträdgården på Stensfors.


Det bruna vattnet i ån är väl kanske inte så vackert i sig, men allt i sin helhet skapar något jättefint.


Att gå längst en skogsväg, det är helt ljuvligt.


Dessa byggnader har jag alltid fascinerat mig. A Ewa, vet du vad de har haft för funktion då de var i bruk?


Det säregna staketet kring Lufta badplats.


Vacker och nostalgisk gång och cykelbro som jag ofta cyklade över som barn då jag var påväg för att bada på Lufta.


Åkrarna kring samhället.



Kan bara inte låta bli att fota gamla fina dörrar, undrar hur många liknade bilder jag har i mitt fotoalbum..

1 kommentar:

  1. Antar att det varit ett litet torp där. Du minns den lilla stugan på andra sidan vägen från den där lagårn. Där där "mulletrollet" ibland låg och sov på en sten. Eller så har byggnaderna efter den vägen hört ihop med den gård som en gång i tiden fanns där campingen nu är. Kolla med hembygdshistorikern ni har i släkten, han bor ju nästgårds från dej!! Men jag håller med dej, det är vackert och sätter igång fantasin.

    SvaraRadera