fredag 23 november 2018

En "ny" grön skönhet


Vilken kyla som kom över oss dessa dagar. Världen ute ser ut som en skimrande saga då den är så vackert inklädd i frost. Men burr så kallt, vi har haft kring 15 minusgrader.



Nu är det inte länge kvar tills första advent och jag har torkat damm i sinne för att det ska kännas kul att ställa fram adventspyntet. I morgon tänker jag bära ner adventslådan och ställa fram mina skatter som legat där och kurat i snart ett års tid. Man har nästan hunnit glömma bort vissa av sakerna. Det blir nästan som en nyupptäckt.


Jag har äntligen hittat den fåtölj jag länge letat efter. En grön skönhet. Dock är den utan dyna, så det skulle jag behöva köpa till. Vet bara inte riktigt var. I denna har jag suttit och stickat på några fina vantar jag tänkt ge till en när kär.





Näe, nu är jag så trött så jag får inte ur mig ett enda ord till. Hoppas du får en skön helg! Själv ska jag nu halvsova i soffan en stund och njuta av den lediga fredagskvällen. Troligtvis med en katt eller två tätt intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar