torsdag 1 november 2018

Tid i november


Oktober går över i november. För mig har alltid november känts som en enda lång väntan efter advent och jul. Så lång tiden kan kännas innan man får ta fram lådan med adventspynt. Men det är också något bra med det där att få längta och vänta. Att inte ta fram i den tiden man egentligen tycker att det är påtok för tidigt. För mig tar det bort lite av den magi som finns i julfirandet. Att vänta hör också till lixom. Nu vet jag att många tycker att jag tar fram mitt adventspynt för tidigt ändå i deras tycke, men vi tycker ju alla olika och så måste det ju få vara.



Att höst och vinterpynta är också mysigt. Jag tycker om att flytta runt möbler i huset. Det gör som att det skapas lite "ny" känsla i möblerna. Den vita byrån som stod här i köket har fått flytta in i vardagsrummet. Istället står nu det fina röda bordet på byråns plats.


Mina garnen fick nu en lite större plats och en hel låda att husera i. Tycker om att kunna se på vackra garner. Det gör att suget på att använda dem blir mycket större.



Min islandströja växer sakta fram. Lettlopi är det sådant underbart garn att sticka med och jag har fler projekt som väntar på mig i lettlopigarn och det känns så kul. Har lixom blivit helt beroende av att få sticka.


Att få sitta i min soffa, dricka kaffe och tända ljus är just nu ett av det bästa jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar