söndag 11 november 2018

Kalas i lila


Kalas hela helgen lång. Det är vår lilla sjuåring som du kan se på bilden ovan som vi har firat med pompa och ståt, ja nästan i alla fall. Använder mig av en av bilderna vi tog inför jul, för jag fick ingen bra bild under helgen på henne som inte blev suddig.


På fredag morgon fick hon fikabricka och paket. Då vi bakade tårtor inför helgen tjuvade jag lite av tårtbottensmeten och hällde i en liten form och gjorde en minitårta av den till henne. Det blev mycket uppskattat. Hon älskar min hög med massa udda assietter och dukar gärna upp med dem när hon vill ordna med mellis till oss. Det kändes därför roligt att kunna använda några av dem till födelsedagsfikat. Födelsedagståget är en självklar del i vår familj.


Vi är väldigt förtjusta i teman till kalas och till sjuåringen blev det färgtema. Lila och blått. Till dukningen köpte vi lite lila blommor, lila servetter och lila ljus, annars tog vi bara ett och annat av vad lila grejer vi hade hemma. Av mormor fick vi låna en lila fin duk och de lila bordstabletterna.


Robin garnerade tårtan. Marsipanen lyckades han färga sådär vackert grålila. Han kavlade ut den och la på tårtan och gjorde rosor av det som blev över. Jag tycker att den blev urtjusig. Dessutom blev den supersmaskig, vilket kalasbarnen också måste ha tyckt för det var bara på en tallrik det fanns kvar något av tårtan annars var tallrikarna nästan slickade.


Det blev ett riktigt mysigt kalas. Emylinda har en jätteliten skolklass på bara åtta elever. Det gjorde att hon kunde bjuda hela klassen utan att det kändes som att det blev för många, dessutom bjöd hon två till tjejkompisar. Jag har lärt känna alla i klassen på ett helt annat sätt bara för att de är så få. Tycker att de är så härliga hela bunten. Tänk vilket privilegium att få vara en sådan liten klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar