måndag 26 november 2018

Städning pågår


Att städa är ju inte det som är det roligaste i tillvaron, men att få ha det städat runt omkring en är väldigt tillfredsställande. Jag har haft som mål att dammtorka mig igenom hela huset innan första advent och under lördagen var det tjejernas rum och mitt och Robins sovrum som fick sig en ordentlig genomgång. Hej så in i vassen mycket damm. Minstlillan blev så glad över att jag ville hjälpa henne med att städa. När vi var klara var det som att hon fått ett helt nytt rum med helt nya möjligheter.










Hon har så många fina saker tycker jag. Det mesta är inköpt på auktioner, loppisar och saker som är sparade från mig och Robins barndom.


Storasysters rum fick sig också en genomgång. Det var inte alls länge sedan vi städade, men som är och ska vara i ett barnrum så blir det lätt väldigt stökigt och det mesta av sakerna har en tendens till att hamna på golvet och sedan ligga kvar där.



Alla hennes hyllor var nästan helt tomma, men nu är sakerna åter på plats, för en stund i alla fall.


Våran tjej är heltokig i kläder. Jag har inget minne av att jag var det själv när jag var i samma ålder, för mig är kläder ett intresse som växte fram först när jag blev tonåring. Storasyster har ett helt litet rum till kläder. Både utklädningskläder och vanliga kläder.

Jag känner mig så sjukt nöjd över att jag lyckades ta mig igenom dessa rum. Nu är det "bara" tre rum kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar