onsdag 14 november 2018

Kallt


Äntligen en vacker, solig, frostig morgon. Tar mig en liten promenad ut i skogen för att plocka mig granris att göra julkransar av. Granarna är så frostigt vackra.


De solen lyser på har frosten smält i från och lyser vackert orange.





Har börjat på en som krans, får se hur less man hinner bli innan månaden är slut. Vi har nu några år sålt kransar på byns julskyltning. Får se hur många vi får ihop denna gång.


Ute är det kallt, inne är det tyvärr också kallt, tack och lov inte lika. Min svärfar är här och hjälper Robin att bygga ett nytt pelletsförråd. Snart är de i mål, men just nu är pannan avstängd och fort blev kallt i huset.


Tänder ljus i varje vrå och sätter mig under en ullfilt i soffan, stickar och tittar på podcast. Bättre kan man nästan inte ha det.


Dricker kaffe och äter goda skorpor.


I köket ligger Severus och slumrar. Tänk ändå om man ändå var katt.


Men han blev allt lite störd av att jag skulle komma och fota honom där han låg så skönt och sov och blängde slött på mig.


När vi lix är i köket måste jag få visa min tjusiga lampslöja till skomakarlampan. Tänkte ha den till jul, men den fick komma upp på direkten.


Snart dax att städa och plocka bort allt höst och vinterpynt och skapa plats för alla advent och julfinheter. Nästa vecka då händer det. Jihooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar