lördag 13 juli 2019

Blommor, blommor



Dessa två alltså. Som jag har morrat och slitit för att bli av med dem. De är fina och får gärna växa på andra platser, men gärna inte i min rabatt och odlingar.


Meen mycket annat vill jag gärna ska få växa här på min gård. Jag kan inte mycket om blommor och vård kring om dem, men jag gör så gott jag kan.


Vill gärna ha många blommor som jag förknippar med torp och Akvileja är verkligen en sådan.



Stjärnflocka skulle jag vilja ha i fler färger.


Är så glad över pionen jag planterade i höstas att den överlevde och nu står i knopp. Längtar efter att få se den blomma ut.


Löjtnatshjärtan, vilken vacker blomma.


Grävde upp en daggkåpa som valt att växa längst husväggen och satte den istället i rabatten.


Fänrikshjärtan, en blomma som blommar från tidiga delen av sommaren tills långt in på slutet.


Tycker att det är roligt att liksom stå och smygtitta in i sina egna fönster. Med blommor både inne på brädet och utanför i blomlåda. Tänk om jaa kunde nöja mig med att bara ha blommor i en rabatt. Nä, bara måste få ha planterade i krukor så många jag bara får.







Fick denna fina blomma som drar till sig mängder av humlor och bin av min kusin. Efter att ha velat hit och dit var jag skulle sätta den blev det tillslut vid stenen som ligger precis vid vår tomtgräns. Hoppas på att den växer på sig och blir stor och vackert blommande.





Fina vackra vilt växande prästkragar.


Så underbart att kunna plocka sig en blombukett av sina egna blommor från sin egen rabatt.


Ja det är lycka det, för mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar