onsdag 17 juli 2019

Klädd i lin


Kaffetår ute i trädgården med min man är det bästa med sommaren. Om det inte regnar så vill jag sitta ute varje morgon. Inlindat i en filt, nattlinne och kofta eller i bikini det spelar inte så stor roll bara jag får sitta ute.




På tal om sommar. Linne måste ju vara det bästa materialet i sommarplagg. Luftigt och valt. Jag älskar det. Nackdelen med lin är väl att kläderna lätt blir väldigt skrynkliga, men det tycker jag inte gör någonting.


Koftan med de alldeles stora och perfekta fickorna köpte jag för trettio kronor på en loppis. Känner mig så glad för detta plagg som passar till det mesta. Vardag som fest.


Kjolen är ett tradera köp. Båda plaggen är av märket Gudrun Sjödén förresten. En. som du vet sedan tidigare, favoritdesign hos mig.




Skorna har jag köpt på en loppis. Jag tycker att de är så fina! Tyvärr lossnade klacken lite grann efter att jag använt dem ett par gånger. Hoppas att det går att limma så jag kan använda dem många, många fler gånger.



Så, kaffe i trädgården och kläder i lin. Det är visst sommaren 2019 för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar