onsdag 3 juli 2019

Västerbottensgård


Utflykten igår var något av en toppenutflykt. Först hälsade vi på hos en farbror och faster till mig och deras fina sommargård. Jag dog "vackerdöden" så många gånger. Så mycket fint och mycket som har såå mycket potential. Men jag förstår också att det är en hel hög av jobb och slit för att komma hela vägen fram. Men att få ha ett sådant projekt är något jag vet är en passion för min farbror och faster.








Vi kikar först in i denna fina bagarstuga. För att ta sig in får man akta sig noga och stampa med sina skor i backen så att de solande huggormarna får vetskapen om att människor är på framfart.











Kolla vilka golvplank.






Joru, dörren ville jag plocka ner och ta med mig hem. Den och mycket annat.



Vi smiter in i dörren där till vänster och vandrar upp för den gömda trappan till vinden.


Undrar vem som sov här uppe i dessa två korta sängar som här står?


Ljuset alltså! Å, här skulle jag vilja (efter städning såklart) sitta och läsa en bok en regnig dag.




Vi lämnar bagarstugan, vandrar ut på den stora ljusa gården och in i storstugan.















Efter att jag studsat runt i glädjeiver över allt fint en god stund, satte vi oss i bilen och körde vidare för ett dopp i det blå.







En utflykt i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar