lördag 7 mars 2020

Vårvinter vid havet


Vårvinterns tid är här och jag ääälskar det!!! OMG vilken underbart vacker dag jag har haft det denna dag. Först en lång sovmorgon för att sedan packa ryggsäcken bege sig ut till havet och njuta av allt detta. Det går nästan inte att ta in allt detta magiskt vackra.




Havets tjocka is håller på att brytas upp och smälta bort.




Jag och min vän Anita drog på oss våra medhavda snöskor och vandrade med havet i ryggen genom glittrig skog över ett litet berg och ut till en av mina favoritplatser som är en sjö där jag fotat otaliga gånger. Det var en oerhört underbar känsla att nu kunna vandra runt på sjön och se allt från en helt annan vy.








Sedan vandrade vi tillbaka mot havet där vi möttes av delar av Anitas familj som gjort upp eld att grilla och njuta av.



Kunde inte ha det bättre alltså. Sicken lycka. På vägen hem stannade vi vid en annan vacker del av havets östkust.











Vårvintern vad jag älskar dig! Tänk nu har vi allt detta vackra fina framför oss april, maj, juni... Underbara värld! Men först ska jag hitta alla de bästa sidorna av vårvintern här och nu.





Sista bilden är från min fasters vackra trädgård, där jag avslutade denna underbara utflykt. Blev riktigt sugen på att också äga en sådant vackert träd som detta på vår gård. En finsk lönn, så vacker även nu vintertid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar