onsdag 22 juli 2020

Sommar


Det är sommar och mina "sommarstrumpor" är äntligen klara att användas. Det mjuka lena garnet i den vackra färgen faluröd.


Jag lever på fetaost, vattenmelon och blandar ibland i även rödlök. Så sjukt gott. Där emellan slinker en skål med kräm ner.




Grannen kommer över med hemodlad gurka som snabbt försvinner i våra magar.


Regniga dagar avlöser de soliga.


Storebror upptäcker de mogna blåbären bakom knuten av vårt hus. Plockar och mumsar.



Lillasyster kommer och hjälper till och de bestämmer sig för att baka sommarens första blåbärspaj.


En mycket bra idé om du frågar mig och Robin.


Mest är vi hemmavid, men tar ibland små utflykter. Här till en vän, min tvillingsjäl, där jag och hon sitter på hennes balkong, dricker kaffe ur urtjusiga koppar och pratar om ditt och datt.


Sommarens gosigaste är ändå våra två små sommarkaniner. Att något ändå kan vara så fulländat sött!


Dessa lena, mjuka öron.



Bulle och Kaka är namnen de fått.




Klart man måste få undersöka sina nya ägare.


Sommarlycka när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar