fredag 17 juli 2020

Sommarnytt


Nu har snart två veckor av min ledighet vandrat förbi. Jag är så väldigt glad för denna sommar, att jag och Robin kan vara lediga så mycket samtidigt. Får på samma gång en klump i magen då jag tänker på att detta kanske är den sista gången som vi har denna möjlighet. Min älskade livskamrat. Honom vill jag vara med alla mina dagar om jag själv fick välja.


Lite mer städat i hemmet har det nu blivit. I inredningen har jag stökat bort mycket av mina vinter och vårpynt, älskar att få inreda efter årstid, och sommarens inredningsdetaljer har fått komma fram. Dessutom lite nya loppisprylar. Har i år faktiskt rensat ut en hel del och sålt mycket av det på Stenfors loppis. Det känns väldigt skönt.



En kaffefilter hållare i trä har fått flytta in och sitter på en spik i fönstret vid kaffebryggaren.


De blå brödburken vi förut hade, har jag sålt och istället fick denna röda hoppa in i dess ställe. Den röda skärbrädan köpte jag på en loppis för ett eller två år sedan.


Tycker mycket om ting med tryck av frukt och bär. Kunde därför inte motstå denna kökshandduk.


Den lilla röda hyllan, som passade helt perfekt med mitt lilla röda bord och de röda stolarna, har fått lite påökning av små vackra förpackningar.





Titta en sådan söt liten plåtburk med "Tomtens lemonad pulver".


Det ståtliga andparet har fått komma fram.


En fulsöt pall funkar väldigt bra som piedestal.


Kolla, kolla!! Så uunderbart fin! Har nog aldrig skådat en sådan vacker pepparkvarn förut.


Denna möbel stod det liksom skrivet "PETRA" på. Den var helt enkelt menat att vara till just mig. Så vacker och extremt tung. Den stora nackdelen med gamla gedigna möbler. Med hjälp från min svåger och svägerska gick den dock väldigt lätt och bra att ta in och nu står den här likt ett vackert smycke.


Den gick precis in under den stora tavlan med guldramen som Robin ropade in på en aktion för rätt många år sedan.


Satta upp två av mina väggvaser på väggen intill. I den finns nu egenodlade blomster.


Får nu användning av min lilla samling av hyllpapper. Något som jag också är väldigt förtjust i.


På en annan vägg i vardagsrummet hänger denna väggvas med andra blommor i från trädgården.


Och vad är det egentligen med loppisar? Jag kan leta efter något i flera, flera år, men aldrig lyckas finna. Har länge velat ha en trappstege i trä. Helt utan att kunna finna. Nu hittade jag den lilla med två trappsteg på en loppis för en lagom peng och tänkte "Egentligen ville jag ju ha en högre med fler steg, men nu orkar jag inte leta längre", så jag köpte helt sonika den lilla. Dagen efter (!) sprang jag över den där stora, den som var precis så som jag hade letat efter under så lång tid...
Tur att jag har en barmhärtig man med mycket tålamod. Han blev inte allt för ledsen då jag kom hem släpandes med en stege till. Nu hoppas jag på att kunna hitta någon som vill köpa den lille. (300 kr, någon som vill köpa den?!?) Tja, den är  ju inte alls i vägen än så länge i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar