fredag 31 juli 2020

Vid tjärnen med Caroline



Min äldre lillebror och hans tjej är hemma på besök. Jag har bara träffat Caroline en gång förut och det var i julas. Då hade jag så mycket att dona med och hade inte så lätt med det där att hitta energi att lära känna henne. Nu i veckan ville hon följa med mig ut på en skogspromenad till tjärnen och myren. I skogen och naturen känner vi oss båda hemma, vilket gav goda möjligheter till närmare bekantskap. 


Hade under dagen innan lagt märke till Carolines magiskt vackra hår. Frågade om jag fick fota henne vid tjärnen och tänk det fick jag. Det är häftigt när man träffar en människa och efter att man fått börja lära känna varandra lite känner att personen redan är en del av ens hjärta. Så känns det för mig med Caroline. 






Vilken skogsälva.




Efter "fotningen" fick jag lära mig en hel del om växter och livet i myren. Tänk att det faktiskt lever små köttätande växter här. Det hade jag ingen aning om. Coolt. De små, små röda runda mossliknade grejerna där i mitten, de är köttätare.




Och dessa små coola med små spröt ut där flugor fastnar. 




Vi lämnar tjärnen och myren, tar våra hinkar med hjortron som vi plockade tidigare och vandrar in i skogen och på stigen hemåt. 

1 kommentar:

  1. Verkligen otroligt vackert hår och fina bilder :) Lät som en mysig dag!/Frida

    SvaraRadera