tisdag 8 september 2020

Hejdå små vänner


Nu har vi vinkat adjö till våra kära mjuka godingar. Sorgligt men det känns bra ändå. Vi har ingen bra plats att ha kaninerna nu då det börjar bli kallare. De senaste nätterna har vi burit in dem i transportburen och sedan ut till sin vanliga bur igen om dagarna. Så kan de ju inte ha det. Dessutom var de ju bara till låns under sommarmånaderna. 


Våra "småkillar", som vi kallat dem hela sommaren, visade sig vara två små tjejer. Jag hade det lite på känn att den lite mörkare som vi gett namnet Kaka, att det skulle vara en flicka. Den bruna, Bulle, den kunde jag inte gissa mig till. Bulle och Kaka kommer nu att få bli mammor till flera små gosbollar. Kanske att vi får låna hem någon av dem nästa sommar. 









Så här bar jag dem ofta. En på var sida om min hals. Kommer att sakna att få sitta och gosa med dem och stryka deras lena öron mot mina kinder. Känna deras mjuka små nosar sniffa mot min hals. 







Tack för denna sommar älskade små! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar