måndag 7 september 2020

MÅNDAG

 Började känna mig mer och mer sliten i kropp och tankar då mitt jobb krävde mycket av mig och jag såg hur mycket mina arbetskompisar slet. Slet sig trötta och stressade. Det tär, man känner sig otillräcklig. Men det var tack och lov inte bara arbetet som gjorde mig så trött. En förkylning låg och pyste i min kropp som höll på att bryta ut. Vilket den också gjorde. Inte är det någon fröjd att bli sjuk, men en förkylning går det ju så mycket lättare och snabbare att bli frisk i från än en utbränning. 



Har legat i vår säng i flera dagar och mest bara sovit. Plockade in en bukett med blommor från min trädgård att vila min blick på. Vackra höstiga färger. Tog idag fram kameran för att fota den vackra. Lite trött kanske, men ännu väldigt vacker. Det är så roligt med blommor som står sig länge i vas. 

Om du var uppmärksam kanske du märkte att klockskåpet som stått i vardagsrummet nu istället står i sovrummet. Det som tagit dess förra plats är ett megaskåp. Ett gammalt, tungt vackert skåp som jag så länge suktat efter. Kanske har skåpet en lite för mörk brun färg. Kanske kommer vi att skrapa och putsa bort lite av färgen på luckorna. Vi får se. 





Ett skåp som slukar mycket, ett skåp med en lång livslängd och massvis av historia. Precis som så det är med skåp som jag tycker om och fascineras av. 

Tog idag en liten sväng ut i skogen. Längtade så efter natur efter flera dagar inom husets fyra väggar. Ni vet hur kroppen känns när den börjar bli frisk. Längtansfull och viljelös på samma gång. Men att få vara ute i skogen gjorde mig gott. 




Min ständiga följeslagare. Så länge han har funnits hos oss har han följt efter mig på mina promenader. Till och med då han var så liten att jag var tvungen att bära honom på vägen hem. 


Plockade lite lingon och blåbär. Sicken välsignad bärsommar vi har i år. Vill gärna hinna plocka mer innan frosten suger musten ur dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar