torsdag 29 november 2012

Bullbak

Idag har hela familjen varit hemma och skruttat. Barnen och maken är förkylda och jag har magkatarr. Passar då inte lite bakning alldeles prefekt?
...Nej kanske inte, men jag hade planerat i lussebröds bak idag så då fick det bli så. Det gick faktiskt väldigt bra.


 Tänk! Jag har blivit med degblandare :D Har fått den av Robins föräldrar i tidig 30 års present. Vilken fröjd.



 Visst är det så att du nästan kan känna lukten av dem?

Dessa två snyggingar kunde jag bara inte låta bli att köpa när jag var på Fyndet senast. Egentligen får jag bara köpa en tomte om året och årets tomte är dessutom redan inköpt. Men bara se på dem, de går ju inte att motstå. När de dessutom kostade 1 krona stycket fanns det inget att tala om och nu är de mina.

6 kommentarer:

  1. Men stackars er, är ni sjuka igen?! Härliga bakverk!

    /Jakob E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det med småbarns livet, man får vara glad för de stunder man är frisk :)

      Radera
  2. Åh, vilka fantastiska svärföräldrar som ger dig en degblandare! Förtjusande tomtar. :) Hoppas ni kryar på er! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite småbortskämd är jag :D Tack, det kommer vi att göra. Kram

      Radera
  3. Och saffransfärgade "foppatofflor" på Elias. Värst vad du färgmatchar. Resultatet ser ut som "köpes".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa, ja det var planerat in i minsta detalj :P

      Radera