fredag 16 november 2012

Min man!

Idag har denna man varit min i 10 år;



Min vackra, underbara, starka, trofasta man! Jag har sagt det förr, men det tåls att säga igen. Jag är så lycklig som fått en riktigt bra man till min.

Det tråkiga med våra årsdagar är att det alltid händer något elände på dessa dagar. Till exempel på vår första års dag fick jag magsjuka, sedan dess har det bara fortsatt med eländigheter. Denna dag har inte tagit slut än, men jag hoppas att detta är det enda elände som behövt hända idag;


Vår bröllops present har nu gått i graven. Ett stort Mateus fat.. Några tårar har jag fällt över detta fat, kunde bara inte hjälpa det jag tycker att fatet var så fint. Men så är det med det. Tack och lov är det bara ett fat och inte vårt äktenskap som gått i krasch.

Nej det är inte vad som händer på årsdagarna som gör äktenskapet. Vi är väldigt lyckliga tillsammans. Vi har haft våra svackor och det kommer säkerligen fler. Det kanske låter blåögt, men vi har bestämt oss för varandra och så är det med det.


5 kommentarer:

  1. Grattis Fina par tycker om er så mega mycke! <3 :) Jag säger de igen, Tiden bara spriger iväg.

    SvaraRadera
  2. Ylwa Israelsson; Grattis!:-)

    Petra Marksén; Ja det kan jag verkligen tacka för :D

    Frida Marksén; Grattis på er!!

    Hanna Persson; Oj! Tio år! Tiden går fort då man har roligt! ;-)

    Fred Jonsson; Nej jag förstår Petra att det måste ha varit jobbiga år med mitt kusinbarn. Men det står ju i Bibeln att kärleken är tålmodig och mild, kärleken fördrager allt. Störst av allt är kärleken. :)

    Fred Jonsson; Tiofaldigt grattis önskar jag paret Marksén till deras träbröllop. :D

    Petra Marksén; Oj kanske skulle förtydliga att det är vår tillsammans dag..gifta har vi "bara" varit 7 år :D Tusen tack för gratulationerna, ja jag är en lyckligt lottat quinna!

    Hanna Persson; Hahaha, jag minns för övrigt när du släppte "bomben" att du och Robin var ihop! Det var kring Mariehems centrum-hållplatsen på en minnesvärd tur med Ultra... :-)

    Petra Marksén; Jösses vilket minne du har Hanna :D Ja hjälp vilken bomb, då var det inte lika många som gratulerade det ;P

    SvaraRadera
  3. Grattis Petra och Robin!!

    /Andrea & Jakob

    SvaraRadera
  4. Våra bröllopspresenter verkar också vara förföljda av otur. Våra fina röda höga glas som vi fick av min mor och far gick döden till mötes i vitrinskåpet som rasade i golvet. Och våran skulptur av man och kvinna föll offer när en jacka skulle tas på i hallen. Men den tejpade jag ihop :)

    Det är tur som du säger att det ändå "bara" är saker som går sönder. Märkligt nog är det oftast de saker man tycker mest om som går sönder!

    SvaraRadera