fredag 16 november 2012

Ett mjöligt tips


...Nej jag kunde inte motstå frestelsen, jag blev bara tvungen att införskaffa mig denna underbara tidning. Lurt av affärn att ha tidningar just bredvid kön till kassan så där. Dålig självkaraktär kan man också tycka, men så väljer inte jag att se på saken.
Jag tycker riktigt bra om denna tidning, men billig är den ju inte. Men det är ju klart, de som har gjort den vill ju ha pröjs för sitt jobb.
Nu har jag fått grotta in mig i julpyssel ett tag så nu kan jag kanske överleva ett tag till :D 

Nu till något annat.
Elias lyckades i kväll hemma hos mina föräldrar att göra en flygtur med huvudet före rakt in i deras utdragbara skärbräda. Aj! Det blev världens bula, stackarn. Jag och min mor försökte att kyla ner bulan, men det gick inget vidare.
Jag har ett ypperligt tips att ge till alla. Både till dem som har barn i familjen, men även till de familjer det bara finns vuxna. Har man bränt sig på en plåt från ugnen eller bankat huvudet i bordet så att en bula börjat växa fram är detta ett mycket bra redskap att ta till. Måste tillägga att det är min svärmor som gett mig detta tips;

Häll några deciliter mjöl

i en liten plastpåse 

och stoppa påsen i frysen.
Mjölet blir kallt, men behåller samma konsistens. Vilket gör att det blir följsam och mycket skönare att lägga mot det onda istället för en hård och kantig påse med t ex frysta grönsaker i.

Den fungerar bra till sitt ändamål som den ser ut nu, meeen jag tycker den ser lite trist ut så jag valde att pimpa till den lite.


Hoppas er helg blir toppen!

3 kommentarer:

  1. Smart med mjölpåsen och söt var den ju också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Frida för alla dina kommentarer!

      Radera
  2. Du kan få låna mina gamla jultidningar om du vill Petra// Mor

    SvaraRadera