onsdag 14 november 2012

Ny frisyr


Jag har köpt ett halsband med ett stort silvrigt hjärta på.
En dag hade jag tagit på mig ett par tajts (de finns på bild i någon av mina tidigare blogginlägg) och en stor grå tröja med polokrage och det nyinköpta halsbandet. Jag satt och pillade på hjärtat då en bekant känsla kom över mig; "Nej! Men jag har ju för tjugo år sedan klätt mig exakt så här."
En jul när jag var kring 9 år hade jag grå lite tjockare tajts, en stor grå tröja med polokrage och ett silvrigt halsband med ett hjärta på. Ska leta hemma hos mamma och pappa och se om jag har något kort på mig från den julen så återkommer jag med det senare.
Helt galet! Har jag nu slutit cirkeln? Jag kommer inte längre att utveckla min klädstil utan helt enkelt börja om från början... NEJ!

Jag vet inte om det går att se på bilden, men jag har nu äntligen tagit mig i kragen och gått till en frisör. Nu har jag för första gången på väldigt länge samma längd på hela året, förutom luggen då. Visst är det snyggt med uppklippt, men jag är lite less på det. Håret är nu slingat i en mörkare brun och en kopparnyans, så det finns fortfarande kvar lite av den orangea färgen som jag varit så förtjust i men som har blivit lite för urtvättad för att vara snyggt i hela håret.
Efter graviditet och amning har hela mitt hår blivit så otroligt nött och fult. Jag har tappat så mycket hår och nästan varje hårtopp hade kluvit sig i minst två. Jag utvecklade nästan ett beroende av att varje kväll stå och försöka klippa av de kluvna topparna. Tillslut blev Robin less och tyckte att det var dax att jag letade mig till en frisör.
TACK till maken säger jag! Nu ska jag vara nöjd och glad åt min nya härliga frisyr.

1 kommentar:

  1. Måste ju spara en sådan här gullig kommentar från fb;

    Anna Maria Ekman; Vet du om att du är en mycket söt människa, på både in- och utsidan!

    SvaraRadera