fredag 24 januari 2014

Älgbesök




Då jag och lillen kom ner till köket i morse möttes vi av denna vackra syn. Tre älgar, en ko och två kalvar stod nedanför vårt hus längst med åkerkanten. Älgar är så häftiga djur, så stora och ståtliga. Vi satt länge och bara tittade på dem och de stod och låg kvar på samma ställe i ungefär en timma.
Hade gärna kommit lite närmare för att fota dem lite bättre, men jag stod kvar där jag stod. Att skåda dem på avstånd kan vara rätt så häftigt, egentligen har jag väldigt stor älgskräck. Vill inte möta dem på nära håll, huga.

Det är så vackert då det ligger snö och frost på träden. I onsdags hade vi ett ärende till stan och jag satt och nästan grät av lycka i bilen på väg in. Världen utanför var så vacker, allt lixom gnistrade och var alldeles vitt, förutom himlen som var blå. Nästan överväldigande vackert.
Har infört "kamerafria" dagar och denna var en sådan så jag har inga kort på detta vackra tyvärr.

I mitt kök har jag mycket rött. Tyvärr blir man som aningens less just på den färgen just efter jul, så nu har vi mycket blått istället. Blå har tyvärr lätt till att bli en kall färg. Kanske ska införa lite gult för att få in lite mer känsla av värme :-D

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar