onsdag 15 januari 2014

En dag


 Denna vackra vinterdag satte jag mig i bilen och drog iväg till stan för att där spendera en dag utan man och barn. Gjorde på vägen ett stopp i Bureå för att få lukta på en någon dag gammal bäbis och lämna en liten present och blommor. Så underbart söt!  (Bäbisen alltså, inte blommorna.)
Gjorde ett annat mindre angenämt stopp i diket vid en parkeringsplats strax norr om Lövånger. Efter bärgningshjälp kom jag åter igen upp på den rätta vägen och tog mig tillslut fram till schtään.

Det var så roligt att få gå på stan själv, men särskilt roligt att få träffa min väninna Helena som också råkade vara man och barnfri denna dag. Vi åt middag, fikade, såg på bio och surrade bra länge. Det är inte så ofta man får det privilegiet att bara vara med en kompis så där.

Måste tillägga att bion vi såg var Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det var den absolut bästa svenska filmen jag har sett. Jag vet inte vad det riktigt säger om saken, men den var faktiskt riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar