lördag 25 januari 2014

Dass och kungafamilj





På andra våningen har vi en liten, liten toalett. Tyvärr har vi inte använt den så mycket på grund av att handfatets kran knappt gått vrida på och har man tillslut fått på något vatten gick den då istället inte att vrida av. Handfatet såg heller inge vidare trevlig ut och toalettstolen absolut inte det heller.
Nu har Robin bytt ut handfatet och toalettstolen! Så nu går den att bruka hur mycket man vill.

Rummet är klädd med en riktigt häftig tapet. Jag har inte hjärta att på något sätt riva ner den och sätta upp en ny. Så den får sitta kvar. Den gör en ändå lite glad i dess grilliga karaktär.

Och sist men inte minst så har knugafamiljen fått vara med på ett litet hörn. (Om du inte visste det så uttalas det egentligen knug och inte kung, så nu var det uppklarat.) Många utedass kunde ju nästan inte kalla sig för dass om de inte hade en liten bild på någon ur kungafamiljen eller hela familjen i något hörn. Vi äger inget dass, så det är väl inte mer än rätt att de får pryda vår vattenklosett istället.

3 kommentarer:

  1. Tabeten va lite väl grillig för mina ögon , tur att man inte ska sitta där så länge... KUNGA-bilden, passar bra på toor, vi hade i vårat ute dass hela väggar med kunligheter.. fint / mor

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni förstått att man inte behöver ta bort allt gammalt i ett hus. Tapeter som är i gott skick kan gärna sitta kvar. Men nytt porslin brukar kännas fräscht på en toa. Du verkar ju vara "tavarapågamlabilligagrejors" mästarinna. Burkar, ljusstakar m.m. Fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ska jag vara ärlig så är jag så till den närmsta grad spysjuk på vårt beteende i de rika delarna av världen. Det handlas, används ett kort tag för att sedan bytas ut mot något nytt. Jag förstår varför detta beteende finns, det är ju så otroligt roligt att köpa nya grejer. Jag kämpar ständigt emot just detta, men jag har gjort ett beslut att använda mig av det jag har hemma, köpa second hand eller gynna lokala företagare. Jag försöker i alla fall så gott jag kan!

      Radera