lördag 18 januari 2014

Slitet och vackert



Hej förkylning! Känner egentligen inte att du är så välkommen, men vad gör man? Lillan har feber och slocknade på kökssoffan idag då jag stod och lagade middag och vi andra går runt och snorar om vart annat. Ja, det är väl det här som hör årstiden till..

Om ni inte redan märkt det så kan jag förtälja att jag är helt galen i ljuslyktor och ljusstakar. Kan bara inte få nog av dem. Den fina blå ljusstaken fyndade jag på vår second hand butik Fyndet för en femma. Den är som så ful och vacker på samma gång. Vilket ofta grejer som jag faller för är. Lite nött och stött är den också, men det gör den bara ännu finare.
De små ljuslyktorna hittade jag på en loppis för någon krona stycket. Tycker hemskt mycket om dem.

Och dessa skridskor, är de inte alldeles för vackra? Det är ett par gamla barnskridskor som inte längre går att använda till dess egentliga ändamål. Vad fint de pryder en vägg så där i sin enkelhet.


1 kommentar:

  1. Det finns så mycket vackert och tänk så olika människor ser på saker och ting! Du har förmågan att se det vackra i sådant andra missar. I sanning en gåva att vårda!
    E f

    SvaraRadera