söndag 12 januari 2014

Rätt val för mig!!




Ljuvliga värld! Hela min värld är nu täkt av ett dunigt vitt täcke som ser så inbjudande gossigt ut. Fullkomligt älskar då det ligger snö på träden, allt blir så underbart vackert.

Ikväll är jag bara så trött. Känner att mitt och Robins val, att jag bara ska jobba halvtid, är helt rätt. Jag orkar helt enkelt inget mer. Nu kan jag älska både mitt jobb och mitt hem. Ge av mig själv till mina vårdtagare på jobbet och orka med mina barn då jag är hemma.
Jag är hemma mer självklart för mina barns skull, att de inte ska vara på förskolan mer än absolut nödvändigt nu när de är så små. Men också för min egen skull. Jag vill vara glad till livet, leva livet, inte bara äta, sova, jobba, äta, sova, jobba, som mitt liv sett ut då jag jobbat heltid.

Nu ska jag ta min tekopp och sätta mig i soffan hos min man och ljuta av den absolut tystad som nu råder i detta hus så barnen somnat. Tack för denna helg, nu ser jag fram emot att ta mig an att städa bort julen och se fram emot de ljusare tider vi har framför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar