måndag 21 april 2014

Mjuka gosiga lamm


Tänk så härlig att få ha ett köksfönster där man kan blicka ut över nejder av ängar och skog. Det finns nog inget bättre än att ha det i sitt kök.

Denna vackra dag började väldans gnälligt här hemma. Åh, jag blir SÅ less! Tack och lov hade vi planerat in en väldigt mysig utflykt till min moster Miriam, hennes familj och deras helgulliga lammungar. Så underbart att få ha får och lamm på sin gård, mycket jobb förstår jag, men ändå! Lammungarna är ju så fina, mjuka, gosiga och söta. Jag kunde ha stått där i flera timmar för att bara tittat på dem.

Lillan fastnade direkt för mosterMimmi och skulle hålla hennes hand överallt. Storebror trivdes väldigt bra på denna gård där det fanns miljoner platser att utforska. Vi kunde ha stannat en vecka utan att ledsna. Däremot vet jag inte vad gårdsfolket skulle tycka om det ;P.

Alla barn borde få ha närhet till en gård med djur! Tänk om det ändå vore så...



1 kommentar: