fredag 27 september 2013

Överraskning pappa!


Idag, som även många andra dagar i och med att jag jobbar halvtid, jobbade jag kortdag. Jag bar iväg för att hämta småen från förskolan och styrde sedan kosan mot hemmet. Idag var det inte vilken dag som helst, pappan skulle komma hem till oss igen!
För att fira detta hade jag och barnen bestämt oss för att överraska pappan. Finns det någon bättre överraskning än hembakad paj? Nej skulle inte tro det och för oss blev den denna gång en äppelpaj.

Att baka med barn är både jättemysigt och stressigt på samma gång. Man får inte ha så höga krav, det får bli som det blir helt enkelt. Det bästa är ju att man har roligt.
Storebror kämpade med att försöka skala sitt äpple, men gav efter ett tag upp och skapade istället fullt av, vad han kallade för, maskhål i sitt äpple. Lillan skulle hjälpa mig att lägga äppelskivor i pajformen, hon passade då på att stoppa varannan i munnen och var annan i formen.

Mysigt var ordet, och det bästa av allt, pappan blev så glad!


1 kommentar:

  1. Hahahahahahaha.
    Himla underbart. Skrattar ihjäl mig. Maskhål, äter varannan. Hahahaha

    SvaraRadera