tisdag 17 september 2013

Svenska äpplen


Min far och mor kom i helgen förbi med lite äpplen som de plockat hos en kompis till mamma. Jag har tyvärr inget eget äppelträd, så jag blir alltid glad då jag får av någon annan. Svenska äpplen är så vackra och goda och jag passade idag på att fota dem innan de blir mat av någon form. Då jag vände ryggen till dem passade lillan på att ta en tugga på si så där fyra äpplen, men de ska väl gå att använda sig av ändå.

Kan bara inte låta bli att köpa lite höstblommor. Efter att ha stökat bort lite döda sommarblommor och skurat blomkrukor "hjälptes" jag och lillan åt att plantera dem.
Just nu ser det nästan oförskämt städat och fint ut på vår gård. Det beror mycket på mina svärföräldrars besök i helgen. De kan lixom inte låta bli att få röja upp och lyckades hitta både ett och två av mina gömmor. "Det som inte syns, finns inte" brukar jag ofta tänka, det är ju nästan så man skäms över sig själv.



1 kommentar: