måndag 23 december 2013

Julgodis






Den 4;e advent började frostigt och vackert och avslutades regnigt och fult. Usch vad jag inte gillat att det regnar kring jul.
Nog om detta. Idag har jag gjort lite julgodis. Det blev "bara" knäck i år, två sorters turkisk peppar knäck och messmörs knäck. Nummer två blev en riktig favorit för både mig och min man.

Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om den dagen innan jul då hela min familj gjorde julgodis. Inte för att det var själva julgodiset som var det bästa utan att vi umgicks allihopen tillsammans. Jag har inte så många minnen av att min far så ofta lekte med oss, måste tillägga att jag absolut kan minnas fel. Han var (och är) absolut ingen frånvarande far, tvärt om, men ville man umgås med honom så fick man leta sig till honom och det han gjorde. Som till exempel att hålla på med veden eller plocka bär. Men då vi gjorde julgodis var han alltid med, vilket var extra roligt.

Jag hoppas det går bra för er alla med allt julstök som ni sjåar med! Tillåt dig själv att njuta lite då och då!
Återkommer säkerligen inom kort :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar