måndag 16 december 2013

Luciatåg



Visst är det vackert att se vuxna människors luciatåg och höra deras vackra sånger, men vad är väl det jämfört med en förskolas?
På mina barns förskola hade de luciatåg kvällen innan luciadagen. Så underbart söta de var hela bundet. I tåget fanns fem fina små lucior och en salig skara av tomtar, tärnor och pepparkaksgubbar, om jag inte minns det hela fel.

Efter de sjungit klart kom tomten.
Lillan stod tålmodigt och väntade på att tomten skulle ropa upp hennes namn så att det var hennes tur att komma fram och få en godispåse. Hon peppade sig själv att våga ge tomten en kram, men när det tillslut blev hennes tur sprang hon istället med panik i blicken till min famn och ville inte. Istället fick jag gå fram och kan ni tänka er, jag vågade faktiskt krama tomten.



2 kommentarer:

  1. Sådana underbara bilder!!
    Jo, barnens lussetåg är de bästa.
    E f

    SvaraRadera
  2. Hahahaha. Jaaag såg mamma kys,,, nej. Krama toomten jaaa. ;) ^^

    SvaraRadera