fredag 21 augusti 2015

10 år du och jag, vi!


Kan ni tänka er, denna månad har jag och Robin varit gifta i tio år. Här kommer lite bilder från våran tioåriga bröllopshelg tillsammans.


Vi lämnade våra två äldre barn på varsitt ställe tog med oss minstlillan och drog iväg. Underbart att få rå om varandra för en helg, bo på hotell och bara vara.


Vi åker ut en kväll till hamnen, köper varsin glass och sätter oss på en blå bänk och njuter av tvåsamheten i värmen av solen.


Tittar in på mysiga caféer och konditorier och gottar oss i smarriga bakelser.


Blev som allra mest betagen i detta mysiga café ute i gamla kyrkstaden.



Fantastiskt att jag får dela mitt liv med denna man. Tre guldklimpar har vi fått till våra (i alla fall till låns för några år), ett underbart hem i vårt Skogshägna, många glada dagar, men också flera med tårar.
I vår närhet finns äktenskap som går i krasch. Det gör så ont att se. Kärlek till en annan människa är inget som hela tiden fylls på automatiskt. Båda i ett äktenskap måste hela tiden fylla på. Om en inte orkar ge, måste den andra ge desto mer och den andre vara villig att ta emot. Det är så lätt att sakta glida åt två olika håll, det verkar inte vara något som händer över en natt utan kommer smygandes. Vänner som jag sett älskat varandra, vill inte längre dela samma väg.
Jag har valt denna man och han har valt mig. Det låter kanske banalt att säga, men jag har bestämt mig för att fortsätta välja just honom. Jag är inte bara Petra, Robin är inte bara Robin, vi är RobinochPetra. Två personer som valt att bli ett.
Det låter kanske så enkelt. Kärlek är absolut inte enkelt. Kärlek går inte att köpa och finns inte i materiella ting. Ja kortvarig kärlek kanske, men inte äkta livslång. Kärleken finns i en osjälvisk handling, i en hand som vill vara nära din, i naturen, i Gud.


Jag hoppas på många lyckliga kärleksfulla dagar med dig min Robin. Tack för alla de gånger du burit mig, tagit hand om mig då jag varit svag och älskat mig med alla mina brister. Jag älskar dig och jag ber till Gud att det ska få vara du och jag livet ut.

3 kommentarer:

  1. Så vackra ord och bilder. Vi är flera som ber om beskydd över ert och andras äktenskap.
    Fortsätt vara rädda om varandra och var generös med kärlek och omtanke.!

    SvaraRadera
  2. Blir rörd av dina fina ord och tacksam att du vill dela med dig. Det behövs mer än nånsin i vår tid.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Jag har saknat dina kommentarer Helena! Du är ju min "få inspiration till att blogga" källa :-D

      Radera