onsdag 19 augusti 2015

Odlingar


Stygg eller snygg? Kan aldrig riktigt bestämma mig vad jag egentligen tycker om denna växt. Läcker är den i alla fall i sin knalliga färg.


Finns det något vackrare än runda, lena stenar? Det är häftigt hur vatten kan göra så att stenarna slipas så här. Önskar att jag hade många fler i min ägo.


En klar positiv grej med att det regnat så mycket denna sommar är att jag inte behövt vattna mina blommor. Det är faktiskt först denna vecka som de behövts göras dagligen.. Har dock inte orkat diska ur regnvattentunnorna en enda gång då de ständigt varit fulla av vatten.. De ser inte så fräscha ut kan jag säga. Men nu ska det bli av.


Odlande mig två små sommarängar mitt i trädgården. Då det nästan inte varit någon värme så är det faktiskt inte förrän NU som det faktiskt blommar däri. Galet. Aja, får väl njuta desto mer nu i stället.


Morötterna växer så det knakar och är en klar favorit hos både mig och barnen av våra planteringar. Nyskördade morötter som blivit avsköljda all smutsig gjord smakar underbart gott. 


Smultron, sommarens som smakupplevelse.


I växthuset går det segt i år. Då jag i våras och i början av sommaren befann mig i (den underbara) bebisbubblan kom jag sent igång med odlingen och var påtok för usel på att vattna.
Skulle egentligen ha struntat i just växthusodlingarna för i år, meen det gick som bara inte och nu när jag har satt ner dem i jorden så måste jag ju ta hand om dem. Hoppas bara att det hinner växa klart innan sommaren tar slut..


Hmmm.. Är det månne en gurka eller kanske ett päron?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar