lördag 22 augusti 2015

Växtkraft


Här går han, vår lille kille som gått och blivit stor, hand i hand med sin far på väg att för första gången kliva på skoltaxin till förskoleklassen. Jag måste erkänna att jag känt mig rädd för att denna dag ska komma. Har känslan av att nu kommer tiden att rusa fram fortare än vad den någonsin gjort. Barnen växer så snabbt så att jag inte riktigt hinner med.


Det är jag och mina töser som får vandra runt här hemma. Stortösen smygstartade lite på förskolan under veckan, men börjar på "riktigt" på tisdag. Oj vad hon ser fram emot det. Detta är förresten en av mina absoluta favoritbilder från denna sommar.


Denna fina tomat har i ett nafs slukats av min tjej. Fick mig en liiiten smakbit, oj vad den var god! Det går som inte att jämföra en tomat man odlat själv och en som går att köpa i affären.


Eller egenodlad sallad.


Älskade blommor!




Vi firade vår bröllopsdag med att plocka en tiolitershink full av enormt smakrika jordgubbar. Dessa jordgubbar både doftar så gott, smakar så himmelskt och är så vackra att skåda.


Tyvärr får min minstlillan så ont i magen om jag äter många jordgubbar, men några få går bra så jag får njuta desto mer av dem.


Men som sylt går det ju bra :-D.


Vi bytte några jordgubbar mot dessa vackra ägg som värpts av grannhönsen. Där kan man snacka lokalproducerat.


Minstlillan har hittat sina små fötter. Finns det något mer urgulligt än en liten bebis som ligger och håller ett fast grepp om sina egna små tassar. Underbart.

Det blev en helt drös med bilder i detta inlägg. Hoppas du finner njutning i dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar